Skip to main content

Content Marketing

Content Marketing er en virksomheds konkrete arbejde med tekstindhold på hjemmesiden.
Det skaber værdi at have et relevant tekstindhold, og et relevant tekstindhold kan både tiltrække og fastholde en målgruppe, og fører typisk til flere kunder.

I dag vinder nye, intelligente Chat-robotter frem som f.eks. den populære ChatGPT og Microsofts nye Bing Search.

AI (artificial intelligence) er kunstig intelligens, der bruges til, at såkaldte tekst-robotter selv kan generere tekst og komme med forslag til indhold på hjemmesider.

Den nye teknologi er populær, og er for mange allerede blevet en hjælp i arbejdet med tekst. Problemet er bare, at de nye teknologier ikke faktatjekker sig selv.

Til gengæld kan de lyde så overbevisende, at man ikke fanger hvor meget fejlinformation, de rent faktisk kan give.

Dette er problematisk i forhold til virksomheders kunder. At man uden at vide det har videregivet forkerte oplysninger til sine kunder om produkter, steder, personer. Her kan man som virksomhed komme i problemer.

I inSEO vil du primært se faktadrevet arbejde med tekster. Men vi er nysgerrige på interaktionen mellem mennesket og maskine. Derfor arbejder vi dagligt med at sætte os ind i, hvordan virksomheder fremadrettet kan integrere AI. Du kan derfor få hjælp til at blive klogere på hele udviklingen omkring brugen af ChatGPT ved et samarbejde med os.

Skal din hjemmeside tiltrække kunder, skal du bruge Content Marketing. Ved et fejlfrit, skarpt og gennemarbejdet tekstindhold sikrer du dig, at kunder ikke på forhånd taber tillid til din virksomhed.

Det er virksomheden med de bedste budskaber og det mest overbevisende, sproglige indhold, der løber med kunderne.

SÅDAN VIL DU OPLEVE, AT VI LAVER CONTENT MARKETING

Din hjemmeside er udgangspunktet. Vi starter med at kigge på følgende:

  • Hvem er din målgruppe
  • Hvilket behov har de for dit produkt eller din ydelse
  • Hvilke medier skal de mødes på i din markedsføring
  • Hvad er din storyline i din virksomhed
  • Hvordan vil du fortælle denne story via din hjemmeside
  • Fremstår du troværdig i dag

Du får relevant indhold på din hjemmeside, hvis du har styr på din målgruppe.

Du skal vide helt præcist, hvem dine kunder er. Når indholdet er relevant i forhold til målgruppen, får du flere besøgende.

Din SEO-optimering kan nu udnyttes bedst muligt. Simpelt ik’?

Du vil med inSEOs skarpe team på SEO og tekst herefter få tilbudt at få lavet en mere konkret indholdsanalyse af din hjemmeside.

Du vil her blive klogere på, hvor vi ser, at du bør optimere på dit tekstindhold. Det kan være på din forside, i dine kategori-tekster eller f.eks. i din “Om-os” tekst.

For at kunne tilpasse tekstindholdet bedst muligt på hjemmesiden vil vi sammen med dig gennemgå virksomhedens marketingplan. Det er dig, der helt selv bestemmer, hvor meget du ønsker at investere i ændringerne.

Men én ting er sikkert:

Dit tekstindhold er det, der generer det SEO output, du går og drømmer om:

KUNDER I BUTIKKEN!

Har din virksomhed styr på den sproglige, røde tråd på hjemmesiden? Få hjælp hos inSEO.

Du kan både snakke med os online over Zoom, Teams og Google Meet, eller du kan mødes med os over en kop kaffe. Det skal være så enkelt og fleksibelt som muligt for dig at vælge os.

Hvorfor skal du overveje Content Marketing i din virksomhed

Markedsføring er ikke bare en snak om de produkter, du vil sælge. Det er samtidig også en fortælling om alt det andet, dine kunder skal købe ind i, når de vælger dig.

Vil du derfor fremstå som en troværdig virksomhed, der går op i de langvarige, tillidsbaserede kunderelationer, skal du lave en Content strategi.

Effektiv Content Marketing er lig med kunder i butikken. Få sproglige greb hjælper din virksomhed. Har du hørt om Tone of voice? Det handler om at skabe stemninger via tekstindhold. Ligesom med musik skal du prøve at finde ud af, hvilken stemning din virksomhed skal frembringe hos dine kunder.

Content Marketing skaber et behov hos kunden. Via et relevant tekstindhold om produktet, bliver du en rådgivende part frem for en sælger. Det får værdi, at man med sit tekstindhold både inspirerer, viser løsning på problemer og underholder kunden. Det skaber relationer mellem kunde og virksomhed. Kunden husker din virksomhed, og ender med at vælge dig frem for en konkurrent.

orange megaphone on orange wall

Lad os tage en snak over en kop kaffe